Marketingnyelvészet / Marketing Linguistics 2024

Marketingnyelvészet / Marketing Linguistics 2024

  For English please scroll down  

Az 

Eötvös Loránd Tudományegyetem
Társadalomtudományi Kar
Üzleti Kommunikáció és Marketing Tanszéke és a 
Márka- és marketingkommunikációs kutatócsoportja

megszervezi a
Marketingnyelvészet

című interdiszciplináris konferenciát.

Időpont: 2024. november 7-8.
Helyszín: Eötvös Loránd Tudományegyetem 
Társadalomtudományi Kar 
Üzleti Kommunikáció és Marketing Tanszék
9700 Szombathely, Károlyi Gáspár tér 4.

  A konferenciáról  

A Marketingnyelvészet interdiszciplináris konferencia előadásai a marketing és a nyelvészet határterületével foglalkoznak. A hagyományteremtő céllal, első alkalommal megrendezésre kerülő konferencia fókusza a két tudományterület közös pontjainak megtalálása: az aktuális trendek felvázolása mellett cél az interdiszciplináris kutatási terület magyarországi alapjainak lefektetése.

A két diszciplína találkozása szükségszerű: elsődlegesen ugyanis a nyelven keresztül és a nyelv segítségével gyűjtünk információkat termékekről, márkákról és szolgáltatásokról – ebből következik, hogy a nyelvről szerzett ismereteink segítségével sokkal hatékonyabbá tehetjük a marketingkommunikációt, így nyelv(észet)i ismeretek a gazdaság versenyképességét fokozhatják. A jól megfogalmazott nyelvi elemek, illetve marketingkommunikációs üzenetek a cégek számára versenyelőnyt jelentenek, míg az üzenetek nem megfelelő megfogalmazása el is riaszthat fogyasztókat. Kiemelten releváns a kapcsolat a zöld kommunikáció esetében: a gazdaság zöld átállásával, illetve a fenntarthatósággal kapcsolatos kommunikáció elősegítheti a környezetbarátabb termékek elterjedését és a fogyasztók fenntarthatósággal kapcsolatos tudatosságának növelését. 

A konferencia nyelve magyar és angol. A konferencia nyitott hazai és külföldi előadók számára egyaránt; külön üdvözöljük a témával kapcsolatban doktorandusz hallgatók előadásait.

–   Néhány lehetséges (de nem kizárólagos) tématerület: 
márkanevek, szlogenek, márkaasszociációk, reklámok nyelvezete, csomagolások nyelvi elemei, vállalatok nevei, PR-kommunikáció nyelvi kérdései, nyelvi tájkép gazdasági vonatkozásai, zöld kommunikáció nyelvi aspektusai, greenwashing, online marketingkommunikáció nyelv(észet)i kérdései, interkulturális kommunikáció és marketing kapcsolódási pontjai, üzleti kommunikáció, marketing szaknyelve, a kétnyelvűség marketingkommunikációval összefüggő kérdései, a magyar nyelv szerepe és használata marketingkommunikációs üzenetekben Magyarországon és határon túl, idegen nyelvi elemek használata marketingkommunikációs üzenetekben stb.
–  Gazdasági oldalról az előadások a gazdaság – ide értve a turizmust is – bármely területének vagy kérdéskörének nyelv(észet)i összefüggéseit vizsgálhatják; de emellett megjelenhetnek a társadalmi marketing és a nyelvtudomány kapcsolódási pontjai is.

  Jelentkezési információk  

A konferencia nyelve: Jelentkezni magyar és angol nyelvű előadással lehet 
Jelentkezési határidő absztrakttal: 2024. szeptember 20.
Értesítés a jelentkezések elfogadásáról: 2024. szeptember 30.
Tanulmányok leadási határideje: 2025. január 10.

A konferencián a részvétel ingyenes.

Jelentkezés: 
Előadó(k) nevével, affiliációjával, email címével, az előadás címével, 8-10 soros absztrakttal és 3-5 kulcsszóval az alábbi linken:

https://forms.gle/z3xLuAeG8zNYJGra9

Az előadások tervezett hossza 15 perc + 5 perc vita. A tanulmányok tervezett hossza 10-12 oldal (bővebb információ később).

A konferenciára PhD hallgatók jelentkezését is elfogadjuk! 

Az előadások írott változatából ISBN számmal ellátott, lektorált tanulmánykötetet jelentetünk meg. A tanulmány megjelentetésének feltétele, hogy a lektorok elfogadják a tanulmányt. A kötet tervezett megjelenése: 2025 nyara. A tanulmányok formai követelményeiről később nyújtunk tájékoztatást.

A honlapot folyamatosan frissítjük!

További információk: Dr. Kovács László
kovacs.laszlo@sek.elte.hu
Dr. Szőke Viktória
szoke.viktoria@sek.elte.hu

The 
Department of Business Communication and Marketing 
and the 
Research Group For Branding and Marketing Communications
of
Eötvös Loránd University
Faculty of Social Sciences

organizes the interdisciplinary conference
Marketing Linguistics

Date: 7-8 November 2024.
Location: Eötvös Loránd University
Faculty of Social Sciences
Department of Business Communication and Marketing
9700 Szombathely, Károlyi Gáspár tér 4.

  About the conference  

The papers presented at the interdisciplinary conference on Marketing Linguistics will focus on the intersections between marketing and linguistics. The conference aims to find common ground between the two disciplines, outlining current trends and laying the foundations for the interdisciplinary research field of Marketing Linguistics in Hungary.

The intersection of the two disciplines is inevitable: We gather information about products, brands, and services primarily through language. Consequently, linguistic knowledge can help communicate more effectively in marketing contexts, and it may enhance the competitiveness of businesses. Well-formulated language elements and marketing communication messages can give companies a competitive advantage, while poorly formulated messages can deter consumers. Linguistic knowledge is particularly relevant in the case of green communication: communication about the green transition of the economy and sustainability can help promote greener products and raise consumer awareness of sustainability.

The conference will be held in Hungarian and English. The conference is open to both Hungarian and international speakers, and we particularly welcome presentations from PhD students.

–    Some possible (but not exclusive) topics:
brand names, slogans, brand associations, the language of advertising, language on the packaging, company names, language issues in PR communication, economic aspects of linguistic landscapes, linguistic aspects of green communication, the language of greenwashing, language and online marketing communication, crosspoints of intercultural communication and marketing, business communication, marketing terminology, bilingualism in marketing communication, the role and use of Hungarian in marketing communication messages in Hungary and abroad, the use of foreign words and sentences in marketing communication, etc.
–    From the economic side, the presentations may explore the linguistic context of any business area, including tourism, but may also tackle connections between social marketing and linguistics.

  Application information  

Language of the conference: Hungarian and English 
Deadline for application with abstract: 20th September 2024.
Notification of acceptance of abstracts: 30th September 2024.
Deadline for submission of papers: 10th January 2025.

The conference is free to attend.

How to apply:

Presenter(s) name, affiliation, email address, the title of the presentation, 8-10 line abstract, and 3-5 keywords at the link below:

https://forms.gle/z3xLuAeG8zNYJGra9

The planned length of the presentations is 15 minutes + 5 minutes discussion. Papers: 10-12 pages (more information later).

We also accept abstract submissions from PhD students.

The written versions of the presentations will be published in a peer-reviewed book of papers. The publication of the papers is subject to the acceptance of the reviewers. The publication of the volume is planned for the summer of 2025.

The webpage will be updated!

For more information: Dr. Kovács László
kovacs.laszlo@sek.elte.hu
Dr. Szőke Viktória
szoke.viktoria@sek.elte.hu