Kereskedelem és marketing alapszak
Kereskedelem és Marketing Alapszak
Mikor válaszd a képzést?
- ha szeretnél naprakész, használható gazdálkodási diplomát szerezni
- ha érdekel a kereskedelem
- ha szeretnéd tudni, mi motiválja a fogyasztók döntéseit
- ha el szeretnéd sajátítani a marketingtervezés elméletét és gyakorlatát
- ha szeretnéd tudni, hogyan működnek a kereskedelemmel foglalkozó vállalatok
- ha a marketing, illetve vállalati kommunikáció területén képzeled el a jövődet
Az azonos nevű felsőoktatási szakképzés után tantárgyak beszámításával gyorsan elvégezhető.
Képzés leírása
Kar: ELTE-TÁTK
Képzés neve: Kereskedelem és marketing (Szombathely)
Képzési idő: 7 félév (6+1gyakorlat)
Oklevélben szereplő szakképzettség: közgazdász kereskedelem és marketing alapképzési szakon
Kapcsolattartó: Dr. habil. Kovács László
Iroda: C. ép. fsz. 007.
Email: kovacs.laszlo@sek.elte.hu
Képzés célja: A képzés célja kereskedelmi és marketing szaktudással és készségekkel, gazdasági és üzleti ismeretekkel rendelkező gazdasági szakemberek képzése, akik alkalmasak a különböző termékek és szolgáltatások keresletvezérelt beszerzésére és értékesítésére, kis- és középvállalatok kereskedelmi tevékenységének szervezésére és irányítására. Felkészültek tanulmányaik mesterképzésben történő folytatására.
Főbb ismeretek:
- Rendelkezik a gazdaságtudomány alapvető, átfogó fogalmainak, elméleteinek, tényeinek, nemzetgazdasági és nemzetközi összefüggéseinek ismeretével.
- Átfogóan ismeri a kereskedelem és marketing szakterület tárgykörének alapvető tényeit, irányait és határait, gazdasági, szakterületi szervezetek struktúráját, működését és kapcsolat-rendszerét.
- Ismeri a kereskedelem és marketing szakterülethez kötődő legfontosabb összefüggéseket, elméleteket és az ezeket felépítő fogalomrendszert.
- Ismeri a marketing fogalmát, koncepcióját, eszközrendszerét és módszertanát az üzleti és nonprofit szférában.
- Ismeri a fogyasztói, vevői magatartás folyamatát, a fogyasztóvédelem területét.
- Ismeri az értékesítési, üzletkötési tevékenység folyamatait, jogi, etikai követelményeit. Ismeri a kereskedelmi vállalatok működését és szervezetét, a kereskedelmi tevékenység főbb munkafolyamatait és technikáit.
Főbb tantárgyak:
- Közgazdaságtan
- Vállalati gazdaságtan
- Pénzügy
- Számvitel
- Marketing
- Marketingmenedzsment
- Külkereskedelmi technikák és ügyletek
Specializációk:
- Kereskedelmi marketing
Érettségi/felvételi követelmények: kettőt kell választani: gazdasági ismeretek v. matematika v. történelem v. ágazati szakmai érettségi vizsgatárgy v. egy idegen nyelv v. szakmai előkészítő tárgy
Idegen nyelv követelmények: Az alapfokozat megszerzéséhez egy idegen nyelvből államilag elismert, középfokú (B2), komplex típusú, a képzési területnek megfelelő szaknyelvi vagy államilag elismert, felsőfokú (C1), komplex típusú általános nyelvvizsga vagy ezekkel egyenértékű érettségi bizonyítvány vagy oklevél szükséges.
Elhelyezkedési lehetőségek:
- marketingszakértő
- kereskedelmi vezető
- értékesítés vezető
- reklámszervező
- területi képviselő
- vevőszolgálati vezető
- kommunikációs vezető
Továbbtanulási lehetőségek: Gazdálkodástudományi MA képzések, különösen Vállalkozásfejlesztés MA