Kereskedelem és marketing alapszak

Kereskedelem és Marketing Alapszak

Mikor válaszd a képzést?

  • ha szeretnél naprakész, használható gazdálkodási diplomát szerezni
  • ha érdekel a kereskedelem
  • ha szeretnéd tudni, mi motiválja a fogyasztók döntéseit
  • ha el szeretnéd sajátítani a marketingtervezés elméletét és gyakorlatát
  • ha szeretnéd tudni, hogyan működnek a kereskedelemmel foglalkozó vállalatok
  • ha a marketing, illetve vállalati kommunikáció területén képzeled el a jövődet

Az azonos nevű felsőoktatási szakképzés után tantárgyak beszámításával gyorsan elvégezhető.

Képzés leírása

Kar: ELTE-TÁTK

Képzés neve: Kereskedelem és marketing (Szombathely)

Képzési idő: 7 félév (6+1gyakorlat)

Oklevélben szereplő szakképzettség: közgazdász kereskedelem és marketing alapképzési szakon

Kapcsolattartó: Dr. habil. Kovács László

Iroda: C. ép. fsz. 007.
Email: kovacs.laszlo@sek.elte.hu

Képzés célja: A képzés célja kereskedelmi és marketing szaktudással és készségekkel, gazdasági és üzleti ismeretekkel rendelkező gazdasági szakemberek képzése, akik alkalmasak a különböző termékek és szolgáltatások keresletvezérelt beszerzésére és értékesítésére, kis- és középvállalatok kereskedelmi tevékenységének szervezésére és irányítására. Felkészültek tanulmányaik mesterképzésben történő folytatására.

Főbb ismeretek:

  • Rendelkezik a gazdaságtudomány alapvető, átfogó fogalmainak, elméleteinek, tényeinek, nemzetgazdasági és nemzetközi összefüggéseinek ismeretével.
  • Átfogóan ismeri a kereskedelem és marketing szakterület tárgykörének alapvető tényeit, irányait és határait, gazdasági, szakterületi szervezetek struktúráját, működését és kapcsolat-rendszerét.
  • Ismeri a kereskedelem és marketing szakterülethez kötődő legfontosabb összefüggéseket, elméleteket és az ezeket felépítő fogalomrendszert.
  • Ismeri a marketing fogalmát, koncepcióját, eszközrendszerét és módszertanát az üzleti és nonprofit szférában.
  • Ismeri a fogyasztói, vevői magatartás folyamatát, a fogyasztóvédelem területét.
  • Ismeri az értékesítési, üzletkötési tevékenység folyamatait, jogi, etikai követelményeit. Ismeri a kereskedelmi vállalatok működését és szervezetét, a kereskedelmi tevékenység főbb munkafolyamatait és technikáit.

Főbb tantárgyak:

  • Közgazdaságtan
  • Vállalati gazdaságtan
  • Pénzügy
  • Számvitel
  • Marketing
  • Marketingmenedzsment
  • Külkereskedelmi technikák és ügyletek

Specializációk: 

  • Kereskedelmi marketing

Érettségi/felvételi követelmények: kettőt kell választani és egyet emelt szinten kell teljesíteni: gazdasági ismeretek v. egy idegen nyelv (angol, francia, német, olasz, orosz, spanyol) v. informatika v. digitális kultúra v. matematika v. történelem v. földrajz v. állampolgári ismeretek v. egy ágazati szakmai érettségi vizsgatárgy v. egy ágazaton belüli specializáció szakmai érettségi vizsgatárgy v. egy szakmai előkészítő vizsgatárgy

Minimumpontszám állami ösztöndíjas: később kerül meghatározásra

Minimumpontszám önköltséges: később kerül meghatározásra

Elhelyezkedési lehetőségek:

  • marketingszakértő
  • kereskedelmi vezető
  • értékesítés vezető
  • reklámszervező
  • területi képviselő
  • vevőszolgálati vezető
  • kommunikációs vezető

Továbbtanulási lehetőségek: Gazdálkodástudományi MA képzések, különösen Vállalkozásfejlesztés MA

A tantárgyak / mintatanterv letöltéséhez kérem kattintson ide.

Mintatanterv a 2024/25-ös tanévtől Kereskedelem és marketing BSc nappali tagozat PDF
Mintatanterv a 2024/25-ös tanévtől Kereskedelem és marketing BSc levelező tagozat PDF