Kovács László

Kovács László

Információk

Munkakör: tanszékvezető egyetemi docens
Tudományos fokozat: PhD, habil
Telefonszám: -
Iroda: C007
Fogadóóra: e-mailen előre egyeztetett időpontban online
E-mail: kovacs.laszlo@sek.elte.hu
Kutatási terület: márkanevek, márkák kognitív pozicionálása, martketing- és márkakommunikáció, gazdasági szaknyelv, mentális lexikon
Oktatott tárgyak: marketing, szolgáltatásmarketing, kereskedelmi marketing, fogyasztói magatartás, marketingtervezés, szaknyelvi ismeretek

Publikációk

MTMT oldal linkje
 

Aktuális, válogatott publikációk (2021 ősz)

Monográfia

Kovács László 2019. Márka és márkanév. 2., átdolgozott, bővített kiadás. Budapest: Tinta.

Kovács László 2013. Fogalmi rendszerek és lexikai hálózatok a mentális lexikonban. 2., átdolgozott, bővített kiadás. Budapest: Tinta.

 

Szerkeszett kötetek

Kovács László (szerk.) 2022. Új kihívások, új készségek, új stratégiák – úton egy új normalitás felé. Szombathely: Savaria University Press.

Kovács László – Szőke Viktória (szerk.) 2022. Két év új normalitás: A koronavírus-járvány (Covid19) gazdasági és társadalmi hatásai. Szombathely: Savaria University Press.

Kovács László (szerk.) 2021. Globális kihívás – lokális válaszok. A koronavírus (Covid19) gazdasági és társadalmi összefüggései és hatásai. Budapest – Szombathely: Magyar Szemiotikai Társaság – Savaria University Press. (Utánközlés)

Kovács László (szerk.) 2020. Globális kihívás – lokális válaszok. A koronavírus (Covid19) gazdasági és társadalmi összefüggései és hatásai. Szombathely: Savaria University Press. (elektronikus kötet)

Kovács László (szerk.) 2020. Határterületek 2019. Szombathely: Savaria University Press.

Kovács László – Székely Klára (szerk.) 2019. Ipar 4.0. Szombathely: Savaria University Press.

Kovács László – Varga Imre (szerk.) 2019. A gazdaság interdiszciplináris megközelítései. Szombathely: Savaria University Press.

 

Egyetemi jegyzetek és nyelvoktatási segédkönyvek

Kovács László (2019) Szakdolgozatírás lépésről lépésre. Marketing. Szombathely: Savaria University Press. 152 p.

Kovács László (2019) Wirtschaftsdeutsch aktuell. 2., javított kiadás. Szombathely: Savaria University Press. 200 p.
 

Könyvrészletek

Szőke Viktória – Kovács László 2022. How work and shopping related travel changed during the COVID-19 pandemic in Western Hungary in 2020. In: Brunn, S. D. – Gilbreath, D. (eds.) COVID-19 and a World of Ad Hoc Geographies. Cham: Springer. 1515-1533. https://doi.org/10.1007/978-3-030-94350-9_82

Kovács László 2022. In vino veritas. Deutsche und ungarische Weinmarkennamen im kontrastiven Vergleich. In: Kegyes Szekeres, Erika / Zipser, Katharina (Hrsg.) Kontrastive Studien zum Sprachpaar Deutsch–Ungarisch. Hamburg: Dr. Kovač. 225-255.

Kovács László 2016. Marke im Kopf: ein kognitionslinguistischer Blick auf Markenbilder. In: Kastens, Inga Ellen – Busch, Albert (Hrsg.) Handbuch Wirtschaftskommunikation. Tübingen: Narr Francke Attempto. 258-293.

Kovács László 2016. Fachwortschatzunterricht zwischen Theorie und Praxis – Impulse aus der Psycholinguistik und aus der kognitiven Linguistik. In: Kreyer, Rolf – Schaub, Steffen – Güldenring, Barbara Ann (Hrsg.) Angewandte Linguistik in Schule und Hochschule. Neue Wege für Sprachunterricht und Ausbildung. (=Forum Angewandte Linguistik – F.A.L. Bd. 58.) Frankfurt am Main et al.: Peter Lang. 225-262.

 

Tanulmányok folyóiratban

Kovács László – Bóta András – Hajdu László – Krész Miklós 2022. Brands, networks, communities: How brand names are wired in the mind. PLoS ONE 17(8): e0273192. https://doi.org/10.1371/journal.pone.0273192

Németh Tamás – Kovács László 2022. Elektromos autók fogyasztói megítélése Magyarországon – elméleti megfontolások és egy kérdőíves felmérés eredményei. International Journal of Engineering and Management Sciences 7/2.

DOI: 10.21791/IJEMS.2022.2.1.

Kovács László – Orosz Katalin – Pollner Péter 2021. Growing Networks – Modelling the Growth of Word Association Networks for Hungarian and English. Investigationes Linguisticae 45. 67-82.

https://doi.org/10.14746/il.2021.45.5

Keller Krisztina – Tóth-Kaszás Nikoletta – Kovács László – Knausz Lívia 2022. Másképp látják-e a különböző generációk egy magyar középváros élhetőségét? Valóság. 2022/6: 78-95.

Kovács László 2022. Márkanevek: a márkakukatás és a nyelvtudomány metszéspontjában Magyar Nyelvőr.146/1: 60-70.

DOI: 10.38143/Nyr.2022.1.60

Kovács László – Endrődy Orsolya – Lénárt István 2021. Brand names in the mind of Hungarian, Russian, and Laotian kindergarten children: evidence from word association experiments. Hungarian Education Research Journal. 11/4. 413-425.

DOI:10.1556/063.2021.00072

Kovács László 2021. Kacsa, Csirkecomb, Ordító egér, Dórémi és társaik – közlekedési eszközök nevei és a nevek csoportosítási lehetőségei. Alkalmazott Nyelvtudomány. 21/2. 35-46.

DOI: 10.18460/ANY.2021.2.003

Kovács László – Orosz Katalin – Pollner Péter 2021. Networks in the Mental Lexicon – Contributions from Hungarian. Glottotheory. 12/2: 107-127.

DOI: 10.1515/glot-2021-2019

Kovács László – Keller Krisztina – Tóth-Kaszás Nikoletta – Szőke Viktória 2021. A Covid19-járvány hatása egyes turisztikai szolgáltatók működésére: azonnali válaszok és megoldások. Turisztikai és Vidékfejlesztési Tanulmányok. 6/2: 6-24.

DOI: 10.15170/TVT.2021.06.02.01

Kovács László – Bóta András – Hajdu László – Krész Miklós 2021. Networks in the mind – what communities reveal about the structure of the lexicon. Open Linguistics. 7/1. 181-199.

DOI: 10.1515/opli-2021-0012

Elsen, Hilke – Németh Renáta – Kovács László 2021. The sound of size revisited – New insights from a German–Hungarian comparative study on sound symbolism. Language Sciences. 85 101360

DOI: 10.1016/j.langsci.2021.101360

Szőke Viktória – Kovács László 2021. A mezőgazdaság 4.0 technológiáinak munkaerőpiaci hatásai. Gazdálkodás. 65/1. 64-85.

DOI: 10.22004/ag.econ.309544

Kovács László – Zsarnóczky Martin – Keller Krisztina – Tóth-Kaszás Nikoletta 2021. Idősek városképe – egy városmárka-asszociációs kutatás korcsoportspecifikus eredményei. Tér és Társadalom. 35/1. 113-135

DOI: 10.17649/TET.35.1.3208.

Kovács László – Németh Tamás 2020. Országeredet-hatás vagy országeredet-hatások? Az országeredet-hatás összefüggéseinek vizsgálata az Opel márka példáján. Marketing & Menedzsment. 54/3. 59-70.

DOI: 10.15170/MM.2020.54.03.06

Szőke Viktória – Kovács László 2020. Mezőgazdaság 4.0 – relevancia, lehetőségek, kihívások. Gazdálkodás. 64/4. 289-304.

DOI: 10.22004/ag.econ.305196

Kovács László – Keller Krisztina – Tóth-Kaszás Nikoletta – Knausz Lívia 2020. Nagykanizsa mint márka – középiskolások körében végzett városmárkaasszociációs vizsgálatok eredményei. Vezetéstudomány. 51/3. 17-29.

DOI: 10.14267/VEZTUD.2020.03.02

Kovács László 2019. Márkák, asszociációk és fogyasztás – változások a társadalom átalakulásának tükrében. Alkalmazott Nyelvtudomány. 19/1. 1-17.

DOI: 10.18460/ANY.2019.1.006

Kovács László 2019. Insights from Brand Associations: Alcohol Brands and Automotive Brands in the Mind of the Consumer. Market – Trziste. 31/1. 97-121.

DOI: 10.22598/mt/2019.31.1.97

Kovács László 2019. Márkanevek és fonetikai hasonlóságon alapuló asszociációk szóasszociációs adatbázisokban. Beszédkutatás. 27: 344-360.

DOI: 10.15775/BeszKut.2019.344-360

Buysschaert, Joost – Kovács László 2017. Challenges Encountered during the Compilation of a Multilingual Termbase in the Domain of Communication. Alkalmazott Nyelvtudomány. 2017/1: 1-14.

DOI: 10.18460/ANY.2017.1.001

Kovács László 2016. Netzwerkcharakter des mentalen Lexikons – Ergebnisse, Implikationen und Forschungsempfehlungen. Grazer Linguistische Studien. 86: 5-33.

Kovács László 2016. Kognitive Markenrepräsentationen im (inter)kulturellen Vergleich – Gemeinsamkeiten und Unterschiede bei deutschen und ungarischen Verbrauchern. Germanica Wratislawiensia. 141: 245-265.

 

Tanulmányok konferencia- és egyéb kötetekben

Szőke Viktória – Kovács László (2021) Hogyan járulhat hozzá a mezőgazdaság 4.0 a körkörös mezőgazdaság kialakulásához? In: Mezőfi Nóra – Németh Kornél – Péter Erzsébet – Püspök Krisztián (szerk.) V. Turizmus és Biztonság Nemzetközi Tudományos Konferencia. Nagykanizsa: Pannon Egyetem Nagykanizsa, Körforgásos Gazdaság Egyetemi Központ. 556-567.

Kovács László (2020) Kozmetikai márkák és divatmárkák – márkaasszociációs vizsgálatok eredményei. In: Kovács László (szerk.) Határterületek 2019. Szombathely: Savaria University Press. 105-118.

Kovács László (2020) Markennamen im mentalen Lexikon – empirische Ergebnisse zu Markenassoziationen. In: Anreiter, Peter–Rampl Gerhard (Hg.): Österreichische Linguistiktagung 2018 in Innsbruck: Vorträge der Sektion "Onomastik". Innsbrucker Beiträge zur Onomastik. Band 18. Wien: Praesens 2020. 117-136.

Szőke Viktória / Kovács László (2019) Mezőgazdasági (növénytermesztési) anyagmozgatás és közlekedési hálózatok struktúrájának és terheltségének összefüggései Vas megye példáján. In: Kovács László – Varga Imre (szerk.) A gazdaság interdiszciplináris megközelítései. Szombathely: Savaria University Press. 93-116.

Kovács László (2018) Személynevek mint márkanevek. In: Láng Gusztáv et al. (szerk.) Élményközpont. Fűzfa Balázs 60 éves. Szombathely: Savaria University Press. 122-139.

Kovács László (2017) Culture and Brand Associations. In: Khalykov, Kabyl – Fresli Mihály (eds.) Preservation, development and integration of the cultural heritage of Hungary and Kazakhstan. Szombathely: Savaria University Press. 337-344.