Zöld szempontok a közgazdászképzésben

A mindennapjainkat alapvetően befolyásolják a klímaváltozás és a környezetszennyezés negatív hatásai, ezért a fenntarthatóság ma már kulcsfontosságú tényező a gazdasági és üzleti életben. Bár a gazdaságtudományi képzési területen a leendő döntéshozók képzése folyik, a környezeti tudatosságra nevelés nem a 21. század kihívásainak megfelelő súllyal jelenik meg a tananyagban. Erről Kovács László tanszékvezető egyetemi docens beszélt az ELTE szombathelyi Üzleti Kommunikáció és Marketing Tanszékén az 2022/2023-as tanévben lezajlott zöld marketing projekt június 26-i záró rendezvényén.
A programban részt vett tizenkilenc hallgató országos viszonylatban is egyedülállóan átfogó és mély tudást nyújtó előadásokon, workshopokon, projektszemináriumokon ismerte meg a fenntarthatósággal és a fenntartható fejlődéssel kapcsolatos összefüggéseket. Az egyes témákról hat egyetemről tizenhét országosan elismert szakember adta át tudását, elméleti és gyakorlati oldalról egyaránt rávilágítva a gazdaság zöld oldalának lehetőségeire és az ezzel kapcsolatos feladatokra.
Lenkai Nóra, az ELTE Savaria Egyetemi Központ rektori biztosa a projektzárón azt hangsúlyozta: az egyetem fontosnak tartja, hogy hallgatói a munkaerőpiacra kilépve felkészülten reagáljanak a nem csupán a saját, hanem a társadalom életében jelen lévő kihívásokra is.
A projekt során a hallgatók társasjátékokat és érzékenyítő, valamint marketingkommunikációs anyagokat is terveztek a fenntarthatóság témakörében
Az elmúlt hónapokban a leendő közgazdászok megismerték, hogy a fenntarthatósággal és a fenntartható fejlődéssel összefüggő megfontolások miképp befolyásolják a vállalkozások működését és marketingtevékenységét a zöld termékektől a fenntarthatóság kommunikálásán át a vállalatok társadalmi felelősségvállalásáig.
A projekt megvalósítói úgy vélik, a hallgatók fogékonnyá váltak a környezeti hatások figyelembevételére, a megszerzett tudás pedig segíti majd őket abban, hogy fenntarthatóbb és tudatosabb gazdasági döntéseket hozzanak.
A zöld szempontok hangsúlyozásában fontos szerepet játszik a munka eredményeképp létrejött 21 tanulmányt tartalmazó kötet. A kiadvány már elérhető online formában az Üzleti Kommunikáció és Marketing Tanszék weboldalán.
Zöld szempontok a közgazdászképzésben
Zöld szempontok a közgazdászképzésben
0
/
0


















0
/
0