Nemzeti Tehetség Program

NTP-Szkoll-16 pályázat

Az NTP-SZKOLL-0062 program keretében a résztvevők megismerhették a gépjármű technikával foglalkozó előírá-16-sokat, a technika állását és az ellenőrző szervezetek felépítését. Továbbá tárgyaltuk a környezeti gondok hosszú távú megoldását, a jövő fejlődési lehetőségeit. Az előadásokat szakmai tanulmányi utakkal egészítettük ki a KTI-be, valamint Paksra és Százhalombattára, hogy gyakorlati oldalról is megismerjék a hallgatók a gépjármű diagnosztikát, valamint az energiaelőállítás lehetőségeit.

Programok:

2016.09.30-án NYME TTMK-n Palocz-Andresen Mihály professzor vezetésével a modern dízel motorok ismertetése, a füstgáz utókezelés technikája, az erdészetben használt nehéz gépjárművek bemutatása, a környezetet és az egészséget védő emissziós előírások tárgyalása történt.

2016.11.02-án szintén Palocz-Andresen professzor úr vezetésével a résztvevők Paksra utaztak egy napos tanulmányi útra, ahol meglátogatták a Paksi Atomerőművet és megismerték a nukleáris energia szerepét az energiatermelésben és hatását a környezetre. Jelentősége a későbbi nagy teljesítményű elektromos autók kifejlesztésében lesz.

2017.01.17-én újabb tanulmányi útra került sor Budapestre a Közlekedéstudományi Intézetbe, ahol a résztvevők a motor-és járművizsgálat jelenlegi szintje és jövőbeli fejlődése kapcsán kaptak információkat és megtekintették a jármű- és motorvizsgáló laboratóriumot, valamint egy méréssorozat végrehajtásában vehettek aktívan részt.

A 2017-es évben, a pályázat II. félévében újabb 2 foglalkozás, egy kerekasztal beszélgetés, valamint stúdióbeszélgetés zajlott a program keretében.

2017. 02.17-én a Szombathelyi TV stúdiójában 3 szakember, Dr. Nagyszokolyai Iván, Dr. Kollár László és Prof. Palocz-Andresen Mihály a Fenntartható mobilitásról beszélgetett. A beszélgetés 2017. március 1-én került adásba (https://www.youtube.com/watch?v=e_oDNyOsx5I).

2017.02.17-én megtartott foglalkozás keretein belül 4 előadás hangzott el a gépjárműdiagnosztika, a gépjárművek fejlődési irányai, energiatárolási rendszerek, valamint a hajtóanyagok, biohajtóanyagok témáját körüljárva. Az előadók Dr. Lakatos István, Dr. Nagyszokolyai Iván, Prof. Palocz-Andresen Mihály és Szalay Dóra volt.

2017. 03.10-én újabb 3 szakember tartott foglalkozást a szakkollégisták részére. Dr. Bakó Béla, Hargitai Csaba és Molnár László Péter. A témák a zöld városok közlekedése, a dízel meghajtás jövője és a jövő magyar busza, azaz a Maform Design volt.

2017. 05.09-én került sor az utolsó tanulmányi útra, ahol a résztvevők Százhalombattán a MOL Dunai Finomítóját tekintették meg. Technológiai ismertető és a gyárlátogatás után a reaktortechnika bemutatása következett.

Eredmények:

2017 tavaszán elkészült a szakmai publikáció, mely a Közlekedéstudományi szemle című folyóiratban fog megjelenni. Címe: A jövő diesel meghajtási rendszerei. Szerzők: Prof. Dr. Ing. habil Palocz-Andresen Mihály, MA Varga Tünde. Terjedelme 18 oldal.

2017. júliusában elkészült az ISBN számmal ellátott, számos új szakmai információt hordozó jegyzet. Címe: A jövő meghajtási rendszerei. Szerzők: Prof. Dr. Ing. habil Palocz-Andresen Mihály, MA Varga Tünde. Terjedelem: 140 oldal, 170 ábrával és 12 táblázattal. A pályázati keretében a nyomtatott publikációk a kipufogógáz kibocsátáscsökkentő technológiáira összpontosítanak. Ez a téma az elmúlt évben rendkívül közérdekű volt, köszönhetően a Volkswagen, a Daimler, az Audi és a Fiat-Chrysler-botránynak. Felmerül a kérdés: Hogyan tudtak eladni és használni 9 milliárd gépkocsit 11 évig a világban, a megengedettnél jóval nagyobb emisszióval úgy, hogy ez senkinek nem tűnt fel?

Galéria

Galéria

0

/

0

0

/

0