Új lendületet adnak a hallgatói tudományos munkának

Szöveg és fotó: Kleinhappel Miklós | 2020.02.24.
Új lendületet adnak a hallgatói tudományos munkának

Házi tudományos diákköri konferencia (TDK) rendszeres megrendezése és szakkollégium alapítása is szerepel a Savaria Gazdálkodástudományi Tanszék (közel)jövőbeni tervei között.

Az oktatók saját tevékenységüket állítják példaként, és ezután szervezett keretek között végzik kutatómunkára fogékony tanítványaik tehetséggondozását.

TDK orientációs napra, szakkollégiumi bemutatóra és fórumra hívta hallgatóit február 19-én a Savaria Gazdálkodástudományi Tanszék.

Az egész napos programsorozat több célt szolgált. Egyrészt, hogy hallgatótársaik élménybeszámolói segítségével felkeltsék az egyetemisták érdeklődését, hogy ők is kedvet kapjanak a tudományos tevékenységhez, valamint hogy a szakkollégium típusok szűk keresztmetszetének bemutatásával megmozgassák a fantáziájukat a tehetséggondozás e formája iránt.

Első ránézésre már az előbbi célkitűzés is merész vállalásnak tűnhet, hiszen ahogy azt éppen a közelmúltban, a tanszék novemberben megrendezett Határterületek című konferenciájáról szóló tudósításunkban megírtuk, az ELTE Szombathelyen gyakorlatorientált üzleti típusú közgazdászképzést végez. Ám a Savaria Gazdálkodástudományi Tanszék oktatói sokrétű tudományos munkát is folytatnak – azaz (hogyan is lehetne másképp?) saját tevékenységüket állítják példaként hallgatóik elé.

Azt már a programsorozatot megnyitó beszédében Varga Imre tanszékvezető hangsúlyozta, hogy az ELTE-színvonal azt is jelenti, hogy a gazdálkodástudományi szakokon tanuló egyetemisták Szombathelyen is végeznek tudományos tevékenységet. A tanszék új lendületet kíván adni a hallgatói tudományos munkának.

Majd a rendezvényt szervező Juhász Zita adjunktus hozzátette, jól szervezett tehetséggondozás nélkül nem lehet minőségi felsőoktatásról beszélni. Nem utolsósorban pedig egy TDK-zó, illetve OTDK-zó hallgató olyan szakmai magabiztosságra tesz szert, amelyet másképp nem tudna megszerezni.

Mindez nem jelenti azt, hogy a Savaria Gazdálkodástudományi Tanszék érdeklődő egyetemistái eddig nem mélyedhettek el a tudományos munkában. Jó példa erre a korábban említett Határterületek című konferencia, amely utolsó szekciójában a tanszék hallgatói ismertették saját kutatásaikat és eredményeiket. Végh Martin végzős hallgató pedig részt vett az ELTE Társadalomtudományi Karán, Budapesten megrendezett TDK-n és teljesítményével bejutott a 2021-es OTDK-ra.

Az orientációs napon ő is beszélt motivációiról, élményeiről, három, szintén OTDK-zott, de más szakokat képviselő társával, az első helyezést elért testnevelőtanár–gyógytestnevelő-egészségfejlesztő tanár szakos Buti Nikolett-tel, valamint a különdíjat elnyert Rozs Richárd gépészmérnök és Siska Flóra biológiatanár–környezettan tanár szakos hallgatókkal együtt.

Beszámolt tapasztalatairól az anglisztika szakon tanuló Fazekas Patrik is, aki részt vett a Budapest American Studies Forum 2018-on, amelyre tizenhat, különféle európai felsőoktatási intézményben tanuló, az USA politikája iránt érdeklődő fiatal kapott meghívást. (A hallgatók által elmondottakra a későbbiekben visszatérünk.)

Az egyes szakkollégiumok történetéről, működéséről szóló előadások sorát Szabó Gábor szociológus nyitotta (Németh László Szakkollégium), majd Gaspari Gábor igazgató (II. János Pál Katolikus Szakkollégium), Bakó Béla, a vasi TIT igazgatója (Békefi Antal Szakkollégium), Orbán Dóra, a szentgotthárdi III. Béla Szakgimnázium tanára (Gidai Erzsébet Szakkollégium) és Horváth Gábor, a győri Széchenyi István Egyetem gazdálkodási és menedzsment szakos hallgatója (Kautz Gyula Szakkollégium) prezentált.

A programban OTDK-kvíz is helyet kapott; a győztes csapatnak értékes ajándékkosár volt a jutalma.

Na meg egy pályázati felhívást is közzé tettek: a tanszék várja a hallgatói ötleteket a leendő szakkollégium nevére vonatkozóan. A beérkezett javaslatokból öttagú zsűri választja majd ki a legjobbat.

A Savaria Gazdálkodástudományi Tanszék hamarosan újabb tehetséggondozási témájú fórumot szervez az egyetemistáknak.

Új lendületet adnak a hallgatói tudományos munkának

Új lendületet adnak a hallgatói tudományos munkának

0

/

0

0

/

0