„Nincs leggyengébb láncszem”

SEK | 2018.08.13.
„Nincs leggyengébb láncszem”

Az elmúlt tanévben a korábbi években megszokottnál több szempontból sokkal intenzívebben hallatta hangját a Savaria Egyetemi Központ. Ez persze már a következménye valaminek, mégpedig annak az új alapokra helyezett kommunikációs tevékenységnek, amelynek fontos része volt a most lezáruló, a tavalyinál 24 százalékkal több elsőévest hozó, ugyancsak megújult beiskolázási kampány. A részletekről a kampány irányítója, Lenkai Nóra, a Savaria Campus Iroda vezetője beszélt.

– Ha néhány szóban kell összefoglalnod, mi volt a SEK-kampány sikerének titka, mit mondasz?

– A Savaria Campus Iroda csapata.

– Kezdjük akkor ezzel.

– Mostanra kovácsolódtak egységgé az iroda munkatársai. Mindenki, aki a Savaria Campus Irodában dolgozik, szükséges és fontos fogaskereke a gépezetnek. Nincs leggyengébb láncszem, legyen szó szervezésről, kommunikációs tevékenységről és bármi másról. Dr. Németh István szombathelyi ügyekért felelős koordinációs rektorhelyettes korábban mindig azt mondta, hogy az irodának csapatban kell gondolkodnia és minden feladatra a legalkalmasabb embert megtalálnia. Úgy gondolom, mindkettő megtörtént. Ezután már „csak” belefektettük a munkát a kampányba és hittünk a sikerben.

– A Savaria Egyetemi Központ az elmúlt tanévben új alapokra helyezett beiskolázási kampányt folytatott. De mi volt az, ami megmaradt a korábbi évek gyakorlatából?

– Például a nyílt nap, amelyből kettőt tartottunk, mindegyiken több száz érdeklődő (középiskolások és szüleik) fordult meg, hogy személyesen tájékozódjanak a SEK képzéseiről, feltegyék az őket érdeklő kérdéseket. Az viszont újdonság volt, hogy a két legszerencsésebb leendő hallgató a második nyílt napon egy–egy tablettel lett gazdagabb. Megmaradt a "szülői értekezlet" is, amely amolyan harmadik nyílt napként főképp a tanulmányokkal kapcsolatos költségekről tájékoztatta a fiatalokat és szüleiket. De az sem teljesen új, hanem az elmúlt két–három év gyakorlata, hogy ősszel a Bolyaiban és a Gépipari szakközépiskolában kampánynyitót tartottunk, ezeket követően pedig főleg szombathelyi és Vas megyei, de a környező megyékben található középiskolákba is ellátogattunk, szám szerint hatvan–hetvenbe, és tájékoztattuk a továbbtanulási lehetőségekről az érettségizőket.

– Megint néhány szavas összefoglalásra kérlek: mi volt a központi gondolata a kampány megújításának?

– Fiatalos kampányt szerettünk volna, amely célzottan éri el a felvételizőket.

– Mitől fiatalos egy felsőoktatási beiskolázási kampány 2018-ban?

– Attól, hogy a középiskolások nyelvén és érdeklődési körének megfelelően fogalmazzuk meg az üzeneteinket, amelyeket azokon a helyeken kommunikálunk, amelyek e korosztály mindennapjainak része. Főleg a közösségi médiára támaszkodtunk, a Facebookra és az Instagramra. Okos könyvjelzőt is készítettünk, amelyen QR-kód segítségével érhették el a fiatalok az információkat. Filmvetítések előtt a Savaria moziban, óriásplakáton, valamint Falco- és Körmend-kosárlabdameccseken is népszerűsítettük a SEK-et. Készült még egy gyorsan népszerűvé vált fiatalos, lendületes kampányfilm. Az üzenetek artikulálásában sokat segített a Hallgatói Önkormányzat, amelynek tagjai aktívan részt vettek a kampányban. Ők hallgatókként a fiatalok felé a leghitelesebben tudták közvetíteni az üzeneteinket például akkor, amikor ott voltak középiskolai kitelepüléseinken, nyílt napjainkon vagy éppen a város középiskoláinak szalagavatóin és népszerűsítették az egyetemi központot, közben sorsjegyekkel apró ajándékokat nyerhettek a leendő hallgatók, például tükröt, karperecet, bögrét, pólót. Fontos megjegyezni, hogy kampányunkhoz anyagi támogatást adott Szombathely városa, és a SEK partnere volt a Savaria Turizmus Nonprofit Kft.

– Mik voltak a főbb üzenetek?

– Elsősorban az, hogy a Savaria Egyetemi Központ az ELTE-csatlakozás révén ugyanazt a színvonalas képzést kínálja, mint a budapesti ELTE, csak ha valaki nálunk tanul, akkor nem kell elszakadnia, de legalábbis több száz kilométerre lennie a megszokott közegétől. Ez lelki és természetesen anyagi szempontból sem mindegy. Az is fontos üzenet volt, hogy képzési struktúránk átalakítása révén olyan szakokon lehet tanulni, amelyek karrierlehetőséget jelentenek, hiszen a végzett hallgatókra szüksége van a régió munkaerőpiacának. Bár az általános felvételi eljárásnak már vége van, a pótfelvételi keretében még augusztus 6. éjfélig lehetőség van jelentkezni hozzánk annak, aki szeptembertől az ország legjobb és legnépszerűbb egyetemének a hallgatója szeretne lenni. 

– A következő, már az új tanévben érettségizőket megcélzó kampány mikor indul?

– Gyakorlatilag augusztus végén. Már szervezzük a Savaria karneváli programokat: a Savaria Egyetemi Központ augusztus 24–26. között a D–épület előtt számos szórakoztató programmal vár minden érdeklődőt, amelyekről Facebook-oldalunkon lehet tájékozódni. Ezzel is jelezzük, hogy a SEK a város mindennapjainak része. Az „igazi” kampány pedig szeptemberben kezdődik. Az elmúlt egy év tapasztalatai alapján elmondhatjuk, hogy jó irányba haladunk, de sok új ötletünk is van, és ez nagyon inspirál mindenkit.

„Nincs leggyengébb láncszem”

„Nincs leggyengébb láncszem”

0

/

0

0

/

0