Lépések a fenntartható jövőért

Az Eötvös Loránd Tudományegyetem Társadalomtudományi Kar Közgazdaságtudományi Intézet Savaria Egyetemi Központhoz kötődő Márka- és Marketingkommunikációs Kutatócsoportja által szervezett, április 24-én megtartott tudományos tanácskozáson gyakorló szakemberek és hallgatók – személyesen vagy online formában – ismertették a zöld megoldásokkal kapcsolatos kutatási eredményeiket.
Kovács László kutatócsoport-vezető megnyitó beszédében hangsúlyozta, a fenntarthatóság napjaink egyik legfontosabb kihívása, amelyre egy felsőoktatási intézménynek válaszokat kell adnia.
Darázs Lénárd általános rektorhelyettes kiemelte, az ELTE a zászlajára tűzte a fenntarthatóság témakörét, amelynek érvényesítése megkerülhetetlen az egyetemi működés területein, legyen szó az oktatásról, a kutatásról, az innovációról, a harmadik missziós tevékenységről, a nemzetközi kapcsolatokról vagy éppen a pályázatokról. A rektorhelyettes a konferenciát méltatva kitért arra is, hogy a zöld törekvések nem csupán a természettudományokkal kapcsolatosak, a téma – immár a fenntarthatóság elvi keretrendszerével kapcsolatos kérdések boncolgatásán túl – a gazdasági életben is erőteljesen jelen van.
A rendezvény első szekcióját Mihucz Viktor és Takó Ferenc a CHARM European Universityről és fenntarthatósággal kapcsolatos mesterképzéséről szóló előadása nyitotta. Majd Erdei Balázs a fenntartható fejlődés szolgálatába állított innovatív természetalapú megoldásokról beszélt. Gébert Judit az Argentínában termesztett, Thaiföldön csomagolt és Magyarországon értékesített körtelekvár és a fenntarthatóság viszonyát boncolgatta. Kovács László és Szőke Viktória pedig arra kereste a választ, hogy vajon a fenntarthatóság a tányéron kezdődik-e.
Délután a hallgatói szekcióban Csányi Réka a greenwashing termékek kapcsán arra hívta fel a figyelmet, hogy mit jelent a divatipar vonatkozásában az, ha egy vállalat környezetbarátként hirdeti magát, de valójában nem felel meg a fenntarthatóság követelményeinek. Horváthné Dani Brigitta a mosás környezeti ártalmaival kapcsolatos kutatását ismertette. Nagy Róbert azt fejtegette, miképp lehet tenni a pazarlás ellen a kertészeti ágazatban. Süle Janka Antónia és Rákos Dorka feltette a kérdést: elő lehet-e állítani konyhai maradékból villamosenergiát? Szalai Vivien előadásából kiderült, miből gondolják a fogyasztók, hogy egy termék csomagolása környezetbarát. Végül Zombó Petra a karbonsemlegesség elméletét és gyakorlatát vette górcső alá.
A konferenciához kapcsolódóan a C–épületi aulában fenntarthatósággal kapcsolatos kiállítás nyílt.
Lépések a fenntartható jövőért
Lépések a fenntartható jövőért
0
/
0









0
/
0