Innovatív módszerek és generációs különbségek az úszásoktatásban

Szöveg: ELTE PPK – Fotó: Kleinhappel Miklós | 2024.10.29.
Innovatív módszerek és generációs különbségek az úszásoktatásban
Az ELTE Savaria Egyetemi Központ adott otthont október 19-én a Magyar Úszó Szövetség országos úszásoktatói konferenciájának, amelynek fókuszában a szakma előtt álló kihívások és az új módszertani lehetőségek álltak.

A több mint kétszáz résztvevőt vonzó rendezvényen Lenkai Nóra, az ELTE Savaria Egyetemi Központ rektori biztosa és Biróné Ilics Katalin, az ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar (PPK) szombathelyi Sporttudományi Intézetének helyettes intézetigazgatója köszöntötte a megjelenteket. A házigazdák kiemelték a sport, ezen belül az úszás egészséges életmódban betöltött szerepét, valamint az úszásoktatás jelentőségét a sportszakember képzésben.

A konferencia egyik kiemelt előadója Steigervald Krisztián generációkutató volt, aki humoros és életszerű példákon keresztül mutatta be, hogyan érthetjük meg jobban az egyes nemzedékek motivációit. Hangsúlyozta, hogy nem szabad jobbnak vagy rosszabbnak tartanunk egy-egy generációt, csupán másságukban kell elfogadnunk őket. Ez a szemlélet segíthet abban, hogy szüleink, nagyszüleink vagy éppen gyerekeink és unokáink „ne furcsa idegenek legyenek”.

Az előadás után Szájer Péter, a Magyar Úszó Szövetség Úszó Nemzet Programjának módszertani vezetője kérdezte Steigervald Krisztiánt a jó edző–sportoló kapcsolat fontosságáról, a motiváció fenntartásáról és a generációs különbségeket figyelembe vevő oktatási módszerek szükségességéről.

A konferencia második részében az úszásoktatáshoz kötődő szakmai kérdések kerültek előtérbe. Alföldi Zoltán spotpszichológus a víztől való félelem lehetséges okait és a megoldási lehetőségeket tárta a hallgatóság elé. Az ELTE PPK oktatói, Biróné Ilics Katalin, Nagyváradi Katalin és Arany Dániel pedig az úszásoktatás újszerű módszertani megközelítését mutatták be gyakorlati példákkal. A konferencia zárásaként Avasné Lendvai Viktória gyógypedagógus előadását hallhatták a résztvevők, amely a sajátos nevelési igényű gyermekek úszásoktatásának kihívásaira és lehetőségeire fókuszált.

Innovatív módszerek és generációs különbségek az úszásoktatásban

Innovatív módszerek és generációs különbségek az úszásoktatásban

0

/

0

0

/

0