Górcső alatt az új érettségi követelmények
A szervezők a korábbiakkal ellentétben ezúttal nem szaktudománnyal foglalkozó programra várták az érdeklődőket.
A rendezvény alulról érkező igény volt, mondta bevezetőjében Bakó Balázs, a Történelem Tanszék egyetemi docense, utalva arra, hogy azt a tantárgyakat tanító pedagógusok kezdeményezték.
A résztvevők között történelem szakos egyetemi hallgatók is voltak, akik több szempontból profitáltak az elhangzottakból. Azokra már a záróvizsgán szükségül lesz, amelyen önálló tétel szól az érettségi rendszerről.
A változó történelemtanítás trendjei címmel meghirdetett programon Jáger Amália, a Szombathelyi Nagy Lajos Gimnázium mestertanára, történelem szaktanácsadó elsőként arról tartott előadást, hogy az új Nemzeti alaptanterv (Nat 2020) milyen változásokat hozott a történelem és az állampolgári ismeretek tantárgyak esetében.
Elhangzott, egyebek mellett új témakörök jelentek meg vagy éppen a korábbiak közül néhány immár nem a középszintű, hanem az emelt szintű érettségi témakörei között szerepel, illetve fordítva. Az állampolgári ismereteket korábban a történelem tantárgy keretében oktatták, most új tantárgyként jelent meg, amelyből középszintű érettségi vizsgát is lehet tenni.
Sok munka vár a pedagógusokra, ha meg akarnak felelni az új követelményeknek, fogalmazott Jáger Amália, kitérve arra, hogy a rendezvény címében is megfogalmazott „új trendek” a korábban elindult folyamatok felerősödését jelentik: új módszereket, sok máson kívül csoportmunkát, kooperatív tanulást, forrásközpontú feladatokat és tanórát.
A műhelyfoglalkozáson Jáger Amália saját praxisából adott gyakorlati ötleteket a tanításhoz, az érettségi vizsgára való felkészüléshez, illetve a számonkérés megszervezéséhez.
A tervek szerint a rendezvény más keretek között folytatódnak majd a jövőben, lesz például esszé- és feladatíró tréning is.
A változó történelemtanítás trendjei
A változó történelemtanítás trendjei
0
/
0
0
/
0