Generációk, szubkultúrák, reklámok, influenszerek

Közösségszervezés szakos hallgatók tartottak konferenciát

Szöveg: Kleinhappel Miklós – Fotó: PPI | 2025.01.17.
Generációk, szubkultúrák, reklámok, influenszerek
Milyen kommunikációs szokások jellemzik a Z és az Y generációt? Miért irritálhatnak egyeseket a szubkultúrák? És milyen hatással vannak ránk az influenszerek? Ezekre a kérdésekre keresték a választ konferenciájukon a másodéves közösségszervezés szakos hallgatók.

Az ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar szombathelyi Pedagógiai és Pszichológiai Intézetének (PPI) Közösségszerelő Műhely elnevezésű programsorozata keretében rendezték meg a .MI. hallgatói konferenciát.

A Közösségszerelő Műhely, Velics Gabriella egyetemi docens vezetésével, a PPI hallgatóinak és oktatóinak közösségi tere, amely az egyetemisták pályára készülését támogató kezdeményezésként indult el 2020 őszén.

A legutóbbi rendezvény két célt szolgált: egyrészt az egyetemisták előadói és prezentációs készségeinek fejlesztését, másrészt az Ifjúsági kultúra és média, valamint a Szaknyelvi és idegennyelvi alapok című kurzusok során megszerzett tudásuk széles körben való bemutatását egy különleges és számukra szokatlan helyszínen, a velemi Stirling Villában.

A felkészülés során a Z generáció nappali, valamint az X és Y generáció levelező tagozatos hallgatói közösen dolgoztak, ezzel is erősítve az együttműködésüket.

A konferencia első felében angol és német nyelven, a széles értelemben vett közösségszervezés témakörében hangzottak el előadások. A hallgatók idegennyelvű tanulmányok alapján ismertették, hogy az egyes országokban élőket a szakemberek milyen módszerekkel próbálják bevonni a közösségi életbe. Szó esett az elmaradott afrikai térségek és a természeti katasztrófák sújtotta területek lakóinak nyújtott közösségi szolgáltatásokról is.

Majd a X, az Y és a Z generációk kommunikációs szokásait, kultúráját, illetve identitását boncolgató előadások következtek, amelyeken egyebek mellett kiderült, hogy a fiatalok miért szeretnének vagy éppen miért nem szeretnének valamely szubkultúrához tartozni és miért irritálják a társadalmat a szubkultúrák.

A konferencia utolsó előadása a reklámokat és az influenszereket vette górcső alá: kitért ezek hatásaira, és kitért a reklámozás szabályozására is.