A médiatudatosság fordulópontja
2024. április 25. 10:00 - 14:00
ELTE Savaria Egyetemi Központ Könyvtárának Konferenciaterme
2024. április 25. 10:00 - 14:00
ELTE Savaria Egyetemi Központ Könyvtárának Konferenciaterme
A tudatos és értékteremtő médiafogyasztás iránti igény gyakorlatilag az első médiatermékek létrejöttének pillanatában felmerült, és a média világának bővülése, eszközeinek, üzleti modelljeinek és nem utolsósorban mennyiségének növekedése természetszerűleg a médiatudatosság megközelítését és eszköztárát is megváltoztatta. A digitális kultúra elmélyülése, a digitális réteg egyre erőteljesebb összefonódása a fizikai világgal, legújabban pedig a mesterségesintelligencia-alapú szolgáltatások ugrásszerű emelkedése újabb fordulópontot jelentenek ebben a fejlődésben.
Mit jelent a médiatudatosság egy olyan világban, ahol nemcsak a médiáról, hanem a mindennapi társadalmi, gazdasági cselekvések mediatizált működéséről beszélünk?
Mit jelent egy olyan világban, ahol már gyakorlatilag lehetetlen a gépi és emberi tartalmakat megkülönböztetni egymástól?
Mit jelent egy olyan világban, ahol az eddig tanított logikai, felismerési, védekezési mechanizmusainkon már messze túlnőtt a technológia sebessége és fejlettsége?
A médiatudatosság új szintjére természetesen a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság is fellépett, megújuló, a kor kihívásainak megfelelő programokat fejleszt, szakértők tucatjaival vizsgálja és azonosítja a sikeres médiahasználat tényezőit. Konferenciánkon a médiatudatosság jelenlegi kihívásairól, kutatási eredményeiről, dilemmáiról számolunk be.
A részletes program ide kattintva érhető el.