Marketingnyelvészet konferencia
2025. november 06. 11:00 - 2025. november 07. 13:00
ELTE Savaria Egyetemi Központ Könyvtár Konferenciaterem és B-épület 008-as terem
2025. november 06. 11:00 - 2025. november 07. 13:00
ELTE Savaria Egyetemi Központ Könyvtár Konferenciaterem és B-épület 008-as terem
A kétnapos tudományos tanácskozáson harmincnál is több plenáris és szekcióelőadás hangzik el.
Részletes program
CSÜTÖRTÖK / THURSDAY (NOVEMBER 6 / 6TH NOVEMBER )
11:00 -11:10 Megnyitó / Opening
Forrásközpont konferenciaterem / Resource Centre Conference room
(C épület / Building C)
11:10 -11:55 Plenáris 1 / Plenary 1
Sólyom Réka: „MIlyen a jó reklám?” – „Nagyon jó kérdés!” MI -eszközök
„tudása” a reklámnyelvről
Forrásközpont konferenciaterem / Resource Centre Conference room
11:55 -12:40 Plenáris 2 / Plenary 2
Szabó Lilla Petronella: Így add el a politikusodat:
A politikai perszonalizáció nyelvi mintázatai az amerikai elnöki
kampányokban
Forrásközpont konferenciaterem / Resource Centre Conference room
12:40 -13:45 Ebédszünet / Lunch break
13:45 -15:25 Szekció A / Session A
Forrásközpont konferenciaterem / Resource Centre Conference room
Szekcióvezető / Chair: Zsigmond Tibor
− Csörghe, Ádám: „Megrohannak a kosztümerek…” – The Socio -Pragmatic
and Marketing Significance of Code -switching in Early 20th -Century
Hungarian -American Newspaper Advertisements
− Fendel, Victoria Beatrix: Where performance meets tradition: The slogan
fides et noster vis for LA Insights Ltd. (online)
− Fan, Mo – Sathawattey, Sadh: Textual Background Displays in Hotel
Livestreaming: An Eye -Tracking Study of Purchase Intentions
− Sathawattey, Sadh – Fan, Mo: Exploring Hotel’s luxury, service quality, and
sustainable practices: A Comparative Analysis of the Concepts in Hungarian
and Chinese perspective
13:45 -15:25 Szekció B / Session B
Terem / Room: B008
Szekcióvezető / Chair: Balázs Géza
− Balázs Géza: Köszöb alatti nyelvi technikák - a nyelvi tudatalatti
− Bódi Zoltán: Nyelvi marketingeszközök a művészeti -kulturális produkciók
nyilvános kommunikációjában
− Keresztes Mária: A transzkulturátor nyelve: normateremtés és kreatív ipar
a globális korban
− Lázár Leila Mária: A szlogenek szerepe a politikai kommunikációban
(online)
− Modla Zsuzsanna: A megmentés ígérete – A befolyásolás rejtett
mechanizmusai a jótékonysági kommunikációban
15:25 -15:45 Szünet / Break
15:45 -17:25 Szekció A / Session A
Forrásközpont konferenciaterem / Resource Centre Conference room
Szekcióvezető / Chair: Ludányi Zsófia
− Csatár Péter – Mikołajczyk, Beata: Egyetemek arculatépítési stratégiái. Egy
összehasonlító diskurzusnyelvészeti vizsgálat tanulságai
− Ludányi Zsófia – Kozma Judit – Domonkosi Ágnes – Jakab Dorottya: Egyediség
és megkülönböztethetőség a márkanevekben: a hangalak és az íráskép
szerepének perceptuális vizsgálata
− Sólyom Réka: Lángosda, Rétesde, Kelmekreálda és társaik, avagy hogyan
segítik a figyelemfelkeltést és az emlékezetbe vésést a -da/-de képzős üzlet -
és vállalkozásnevek?
− Pétervári Zsófia – Némethné Takács Dóra Bianka: Az Y és a Z generációs
munkavállalók megtartása a Nemzeti Adó -és Vámhivatal személyi
állományában
15:45 -17:25 Szekció B / Session B
Terem / Room: B008
Szekcióvezető / Chair: Istók Béla – Lőrincz Gábor
− Hidvégi Zsófia: Japán nyelv, japán minőség –
Vietnámban forgalmazott japán termékek csomagolásának vizsgálata
− Istók Béla – Lőrincz Gábor: Jajnekem, jaj nekünk? Egy gömöri sörmárkanév
margójára
− Molnár Csilla: Mai magyar divatmárkák szemantikai vizsgálata
− Szabó Laura: Zöldebb tudás, tudatosabb szervezet: munkavállalói és
hallgatói élmények empirikus vizsgálata a fenntarthatóság szervezeti szintű
fejlesztésében
− Kovács László – Szőke Viktória: Eredet a csomagoláson: magyar és osztrák
tejtermékek nyelvi és vizuális elemeinek elemzése
17:25 -17:30 Szünet / Break
17:30 -18:00 Partneri bemutató
Forrásközpont konferenciaterem / Resource Centre Conference room
Limbacher Tivadar / Axon Labs: Olvassák vagy csak átfutják?
Marketingszövegek hatékonyságának mérése eye tracking módszerrel
18:00 Fogadás / Reception
PÉNTEK / FRIDAY (NOVEMBER 7 / 7TH NOVEMBER )
8:55 -9:00 Megnyitó / Opening
Forrásközpont konferenciaterem / Resource Centre Conference room
9:00 -9:45 Plenáris 3 / Plenary 3
Kegyes Erika: Diskurzusnyelvészet, reklámnyelv és márkanevek
Forrásközpont konferenciaterem / Resource Centre Conference room
9:45 -10:30 Plenáris 4 / Plenary 4
Németh Renáta: Az automatizált szövegfeldolgozás felhasználási lehetőségei a
marketingben
Forrásközpont konferenciaterem / Resource Centre Conference room
10:30 -10:50 Szünet / Break
10:50 -12:50 Szekció A / Session A
Forrásközpont konferenciaterem / Resource Centre Conference room
Szekcióvezető / Chair: Kovács László
− Papp -Váry Árpád Ferenc: And you’ll see why 1984 won’t be like "1984" –
A világ leghíresebb tévéreklámja és máig tartó kulturális hatása
− Beier, Liu: Name Card Reinvented: A Pragmatic Analysis of Personal Bond
Building in Affiliate Marketing
− Driussi, Paolo – Valvason, Elena: Advertising and second language teaching
− Mugotitsa, Lynnah – Ayanga, Winfred Akoth: Sheng: Linguistic strategy in
communicating Environmental issues and promoting green products among
Kenyan youth
− Drobnik, Ondřej: Sprachliche Strategien im Luxusmarketing: Gucci (online)
− Hutterer, Michael : „Beolvasott kultúra, torzított üzenet?” – MI-alapú
fordítások a kiállítótérben a kulturális részvétel, a minőségvesztés és a
marketingstratégiai relevancia metszetében
10:50 -12:50 Szekció B / Session B
Terem / Room: B008
Szekcióvezető / Chair: Gaál Péter
− Gaál Péter: Fizetős vagy ingyenes szótár? - a szótárhasználati kutatások egy
speciális aspektusa
− Kegyes Erika: Reklámszövegek és story telling ötletek: az MI a kreatív
szövegalkotás szolgálatában
− Kolláth Anna: A Muravidék látható kétnyelvűsége – és ami mögötte van
− Papp -Váry Árpád Ferenc: Milyen kompetenciákkal kell rendelkeznie
napjaink marketingszakemberének? Kulcsszavak és szakmai elvárások az
európai keretrendszerekben
− Papp -Váry Árpád Ferenc: A rúzs -indextől a Labubu -hatásig: különös szavak
és mutatók a válság előrejelzésében
− Horváth Zoltán: A magyarországi kulturális központok szlogenjei
12:55 -13:00 Zárszó / Closing remarks
Forrásközpont konferenciaterem / Resource Centre Conference room
A konferencia szervezését a Nemzeti Kulturális Alap támogatja.

