Marketingnyelvészet konferencia

Marketingnyelvészet konferencia
11/06 - 11/07

2025. november 06. 11:00 - 2025. november 07. 13:00

ELTE Savaria Egyetemi Központ Könyvtár Konferenciaterem és B-épület 008-as terem

11/06 - 11/07

2025. november 06. 11:00 - 2025. november 07. 13:00

ELTE Savaria Egyetemi Központ Könyvtár Konferenciaterem és B-épület 008-as terem


A Magyar Tudomány Ünnepe keretében idén is megtartja Marketingnyelvészet című nemzetközi tudományos konferenciáját az Eötvös Loránd Tudományegyetem Társadalomtudományi Kar Közgazdaságtudományi Intézet szombathelyi Üzleti Kommunikáció és Marketing Tanszéke, valamint Márka- és Marketingkommunikációs Kutatócsoportja a Savaria Egyetemi Központban.

A kétnapos tudományos tanácskozáson harmincnál is több plenáris és szekcióelőadás hangzik el.

Részletes program

CSÜTÖRTÖK / THURSDAY (NOVEMBER 6 / 6TH NOVEMBER ) 

11:00 -11:10  Megnyitó / Opening 
 Forrásközpont konferenciaterem / Resource Centre Conference room 
 (C épület / Building C) 
 
11:10 -11:55   Plenáris 1 / Plenary 1 
 Sólyom Réka:  „MIlyen a jó reklám?” – „Nagyon jó kérdés!” MI -eszközök
„tudása” a reklámnyelvről 
 Forrásközpont konferenciaterem  / Resource Centre Conference room  
 
11:55 -12:40   Plenáris 2 / Plenary 2 
 Szabó Lilla Petronella: Így add el a politikusodat: 
A politikai perszonalizáció nyelvi mintázatai az amerikai elnöki
kampányokban 
 Forrásközpont konferenciaterem / Resource Centre Conference room 
 
12:40 -13:45  Ebédszünet / Lunch break 
 
13:45 -15:25   Szekció A / Session A 
 Forrásközpont konferenciaterem / Resource Centre Conference room 
 Szekcióvezető / Chair: Zsigmond Tibor 
− Csörghe, Ádám: „Megrohannak a kosztümerek…” – The Socio -Pragmatic
and Marketing Significance of Code -switching in Early  20th -Century
Hungarian -American Newspaper Advertisements 
− Fendel, Victoria Beatrix: Where performance meets tradition: The slogan
fides et noster vis for LA Insights Ltd.  (online) 
− Fan, Mo – Sathawattey, Sadh: Textual Background Displays in Hotel
Livestreaming: An Eye -Tracking Study of Purchase Intentions 
− Sathawattey, Sadh – Fan, Mo: Exploring Hotel’s luxury, service quality, and
sustainable practices: A Comparative Analysis of the Concepts in Hungarian
and Chinese perspective 
 
13:45 -15:25   Szekció B / Session B 
 Terem / Room: B008 
 Szekcióvezető / Chair: Balázs Géza 
− Balázs Géza: Köszöb alatti nyelvi technikák - a nyelvi tudatalatti 
− Bódi Zoltán: Nyelvi marketingeszközök a művészeti -kulturális produkciók
nyilvános kommunikációjában 
− Keresztes Mária: A transzkulturátor nyelve: normateremtés és kreatív ipar
a globális korban 
− Lázár Leila Mária: A szlogenek szerepe a politikai kommunikációban
(online) 
− Modla Zsuzsanna: A megmentés ígérete – A befolyásolás rejtett
mechanizmusai a jótékonysági kommunikációban 
 
15:25 -15:45  Szünet / Break 
 
15:45 -17:25   Szekció A / Session A 
 Forrásközpont konferenciaterem / Resource Centre Conference room 
 Szekcióvezető / Chair: Ludányi Zsófia 
− Csatár Péter – Mikołajczyk, Beata: Egyetemek arculatépítési stratégiái. Egy
összehasonlító diskurzusnyelvészeti vizsgálat tanulságai 
− Ludányi Zsófia – Kozma Judit – Domonkosi Ágnes – Jakab Dorottya: Egyediség
és megkülönböztethetőség a márkanevekben: a hangalak és az íráskép
szerepének perceptuális vizsgálata 
− Sólyom Réka: Lángosda, Rétesde, Kelmekreálda és társaik, avagy hogyan
segítik a figyelemfelkeltést és az emlékezetbe vésést a -da/-de képzős üzlet -
és vállalkozásnevek? 
− Pétervári Zsófia – Némethné Takács Dóra Bianka: Az Y és a Z generációs
munkavállalók megtartása a Nemzeti Adó -és Vámhivatal személyi
állományában 
 
15:45 -17:25   Szekció B / Session B 
 Terem / Room: B008 
 Szekcióvezető / Chair: Istók Béla – Lőrincz Gábor 
− Hidvégi Zsófia: Japán nyelv, japán minőség – 
Vietnámban forgalmazott japán termékek csomagolásának vizsgálata 
− Istók Béla – Lőrincz Gábor: Jajnekem, jaj nekünk? Egy gömöri sörmárkanév
margójára 
− Molnár Csilla: Mai magyar divatmárkák szemantikai vizsgálata 
− Szabó Laura: Zöldebb tudás, tudatosabb szervezet: munkavállalói és
hallgatói élmények empirikus vizsgálata a fenntarthatóság szervezeti szintű
fejlesztésében 
− Kovács László – Szőke Viktória: Eredet a csomagoláson: magyar és osztrák
tejtermékek nyelvi és vizuális elemeinek elemzése 
 
17:25 -17:30  Szünet / Break 
 
17:30 -18:00  Partneri bemutató 
Forrásközpont konferenciaterem / Resource Centre Conference room 
Limbacher Tivadar / Axon Labs: Olvassák vagy csak átfutják?
Marketingszövegek hatékonyságának mérése eye tracking módszerrel 
 
18:00  Fogadás / Reception 

PÉNTEK / FRIDAY (NOVEMBER 7 / 7TH NOVEMBER )

8:55 -9:00  Megnyitó / Opening 
 Forrásközpont konferenciaterem  / Resource Centre Conference room 
 
9:00 -9:45  Plenáris 3 / Plenary 3 
 Kegyes Erika: Diskurzusnyelvészet, reklámnyelv és márkanevek 
 Forrásközpont konferenciaterem / Resource Centre Conference room 
 
9:45 -10:30  Plenáris 4 / Plenary 4 
 Németh Renáta: Az automatizált szövegfeldolgozás felhasználási lehetőségei a
marketingben 
 Forrásközpont konferenciaterem / Resource Centre Conference room 
 
10:30 -10:50  Szünet / Break 
 
10:50 -12:50  Szekció A / Session A 
 Forrásközpont konferenciaterem / Resource Centre Conference room 
Szekcióvezető / Chair: Kovács László 
− Papp -Váry Árpád Ferenc: And you’ll see why 1984 won’t be like "1984" – 
A világ leghíresebb tévéreklámja és máig tartó kulturális hatása 
− Beier, Liu: Name Card Reinvented: A Pragmatic Analysis of Personal Bond
Building in Affiliate Marketing 
− Driussi, Paolo – Valvason, Elena: Advertising and second language teaching 
− Mugotitsa, Lynnah – Ayanga, Winfred Akoth: Sheng: Linguistic strategy in
communicating Environmental issues and promoting green products among
Kenyan youth 
− Drobnik, Ondřej: Sprachliche Strategien im Luxusmarketing: Gucci  (online) 
− Hutterer, Michael : „Beolvasott kultúra, torzított üzenet?” – MI-alapú
fordítások a kiállítótérben a kulturális részvétel, a minőségvesztés és a
marketingstratégiai relevancia metszetében 
 
10:50 -12:50  Szekció B / Session B 
 Terem / Room: B008 
 Szekcióvezető / Chair: Gaál Péter 
− Gaál Péter: Fizetős vagy ingyenes szótár? - a szótárhasználati kutatások egy
speciális aspektusa 
− Kegyes Erika: Reklámszövegek és story telling ötletek: az MI a kreatív
szövegalkotás szolgálatában 
− Kolláth Anna: A Muravidék látható kétnyelvűsége – és ami mögötte van 
− Papp -Váry Árpád Ferenc: Milyen kompetenciákkal kell rendelkeznie
napjaink marketingszakemberének? Kulcsszavak és szakmai elvárások az
európai keretrendszerekben 
− Papp -Váry Árpád Ferenc: A rúzs -indextől a Labubu -hatásig: különös szavak
és mutatók a válság előrejelzésében 
− Horváth Zoltán: A magyarországi  kulturális központok szlogenjei 
 
12:55 -13:00  Zárszó / Closing remarks 
Forrásközpont konferenciaterem / Resource Centre Conference room 

A konferencia szervezését a Nemzeti Kulturális Alap támogatja.